Wat vindt u van het ontwerp voor de Doorfietsroute? We horen het graag!

6 maart 2024

De fractie van de PvdA is blij met de initiatieven die de gemeente ontplooit om te komen tot een doorfietsroute. “Het is opgenomen in ons verkiezingsprogramma en tijdens de coalitieonderhandelingen besproken en opgenomen in het coalitieprogramma” aldus raadslid Ben Spandaw.  “We vinden het belangrijk dat Den Helder goed bereikbaar is, ook met de fiets”.

Daarom werkt de gemeente Den Helder (samen met onze buurgemeenten en de provincie) aan een zogenaamde doorfietsroute. U bent van harte welkom op de informatiebijeenkomst over de Doorfietsroute. Vooraf aanmelden is noodzakelijk.

Waar en wanneer?

• Dinsdagavond 19 maart 2024
  • 19.15 uur tot 21.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur)
  • Stadhuis Den Helder, Willemsoord 66 (raadzaal)

Aanmelden

Vooraf aanmelden is noodzakelijk en kan door een e-mail te sturen naar [email protected] onder vermelding van Bijeenkomst Doorfietsroute.

Bereikbare stad, ook met de fiets

We vinden het belangrijk dat Den Helder goed bereikbaar is, ook met de fiets. Daarom werkt de gemeente Den Helder(samen met onze buurgemeenten en de provincie) aan een zogenaamde doorfietsroute.

Wat is een doorfietsroute?

Een doorfietsroute is een comfortabele fietsroute met weinig obstakels die ervoor zorgt dat u vlot en veilig op uw bestemming aankomt. Met een doorfietsroute houden we, nu en in de toekomst, onze regio goed bereikbaar per fiets. En verbeteren we de veiligheid van zowel de fietsers als omwonenden.

Hoe maken we een goede doorfietsroute?

Bij het maken van het ontwerp voor de doorfietsroute werken we met veel partijen samen. Dit zijn onder andere de provincie, buurgemeentes, belangenorganisaties, fietsers en aanwonenden.
Eind vorig jaar was er de mogelijkheid om via een bijeenkomst of digitaal op ingesprek.denhelder.nl ideeën en aandachtspunten met ons delen voor de Doorfietsroute. Met behulp van deze ideeën en aandachtspunten is een eerste ontwerp gemaakt.

Informatiebijeenkomst: presentatie ontwerp doorfietsroute

U bent van harte welkom op de informatiebijeenkomst over de Doorfietsroute. Op dinsdagavond 19 maart 2024 presenteren we het eerste ontwerp in het stadhuis, Willemsoord 66. Vanaf 19:00 kunt u naar binnen lopen en om 19:15 begint de presentatie. Na afloop van de presentatie gaan we graag met u in gesprek om te horen wat u van het schetsontwerp vindt.

De informatie uit deze bijeenkomst gebruiken we bij het maken van het uiteindelijke ontwerp. Het bestuur van de gemeente neemt het besluit nemen over dit ontwerp. Dit definitieve ontwerp plaatsen we in juni 2024 op ingesprek.denhelder.nl.

Meer informatie over de doorfietsroute vindt u op ingesprek.denhelder.nl.