Reactie fractie PvdA op uiteenvallen coalitie

29 april 2024

Aan de voorzitter van de Helderse gemeenteraad, de heer J. A. de Boer Msc

Betreft: Reactie PvdA Den Helder op het statement van de fractie Beter voor Den Helder n.a.v. de raadsvergadering dd. 22 april 2024

Geachte voorzitter,

De PvdA Den Helder heeft kennis genomen van de mededeling van de fractie van Beter voor Den Helder en wij geven middels dit schrijven onze reactie hierop.

Hierbij willen wij kenbaar maken dat wij de samenwerking met Beter voor Den Helder als prettig en constructief ervaren en deze graag in coalitievorm willen behouden.

Onze gemeente verdient, in deze nogal turbulente tijd, een stabiel en betrouwbaar stadsbestuur waarmee grote opgaven en vraagstukken aangepakt en opgelost kunnen worden. We zijn met elkaar een verbinding aangegaan waarbij wij het gevoel hebben dat we op de goede weg zijn om de sociale uitdagingen op de juiste manier vorm te geven en uit te voeren. Wij willen dit niet laten stagneren.
Daarnaast vinden wij Beter voor Den Helder een goede en betrouwbare coalitiepartner om het opgestelde coalitieakkoord verder tot uitvoering te brengen.

De PvdA Den Helder begrijpt dat bij Beter voor Den Helder het vertrouwen in de coalitie is beschadigd en wij willen de komende tijd dit vertrouwen graag herstellen.

Echter, het initiatief ligt bij Beter voor Den Helder. De PvdA Den Helder hoopt dat Beter voor Den Helder de samenwerking met ons, en waar mogelijk andere partijen, voort wil zetten en uit deze impasse te komen.

Uiteraard zullen wij ingaan op een uitnodiging om verder met elkaar in gesprek te blijven.

Met vriendelijke groet,

Jan de Leeuw, fractievoorzitter PvdA Den Helder