Peter de Vrij voorgedragen voor tweede termijn als wethouder

22 juli 2022

Nu de formatie van een nieuwe coalitie is afgerond  maakt de PvdA afdeling Den Helder bekend dat zij Peter de Vrij zullen voordragen als wethouders kandidaat.

Peter de Vrij is de afgelopen vier jaar ook wethouder geweest namens de Helderse PvdA en heeft zich in deze periode vooral bezig gehouden met jeugdzorg, armoedebeleid/minimabeleid, de openbare ruimte en sport. Tijdens de onlangs gehouden ledenvergadering konden de leden de voordracht waarderen door deze te steunen.

Als de gemeenteraad akkoord gaat met de voordracht van Peter dan zal hij zich de komende vier jaar richten op WMO,  volksgezondheid, integratie, armoedebeleid, wijkgericht werken en kwetsbare wijken.

Voorzitter Maja de Jong gaf aan blij te zijn met Peter de Vrij als wethouders kandidaat. “De afgelopen vier jaar heeft hij samen met zijn collega’s in het college van B&W rust gebracht aan het Helderse politieke front. Daarnaast heeft hij voor ons een zeer herkenbaar PvdA geluid laten horen  waar iedereen gelijke kansen hoort te krijgen.  Met de nieuwe portefeuille vooral gericht op sociaal beleid kan hij de PvdA nog meer profiel geven en het verschil maken voor inwoners van onze stad”.

Vicefractievoorzitter Jan de Leeuw kan de voordracht geheel steunen. “De fractie / steunfractie heeft veel vertrouwen in Peter de Vrij. Hij heeft de afgelopen jaren laten zien uit het goede hout te zijn gesneden. Is benaderbaar en transparant en heeft een open houding. Peter is op dit moment onze kandidaat die het PvdA geluid het beste kan laten horen. ”

Het is de bedoeling dat de wethouders op 29 augustus worden gekozen en geïnstalleerd door de gemeenteraad