Den Helder gewaardeerd als speelvriendelijke gemeente

29 mei 2023

Op 22 mei 2023 werd voor de tweede keer de Jantje Beton Prijs uitgereikt aan de meest speelvriendelijke gemeente van Nederland. Jantje Beton, de organisatie die zich inzet voor aantrekkelijke speelruimte, organiseerde deze verkiezing. De prijsuitreiking vond plaats in het stadhuis van Leiden. Onze gemeente was genomineerd voor deze prijs, samen met zes andere gemeenten.

Gemeente Gouda won uiteindelijk en mag zich twee jaar lang meest speelvriendelijke gemeente van Nederland noemen.

Mariëtte Hamer, voorzitter van de vakjury, toonde haar waardering voor Den Helder en haar inzet om speelplezier en speelmogelijkheden voor kinderen te bevorderen. De nominatie voor meest speelvriendelijke gemeente is een bekroning op de inzet en toewijding van Den Helder om kinderen volop de ruimte te geven om te spelen, ontdekken en groeien.

Over Jantje Beton

Jantje Beton zet zich sinds 1968, samen met kinderen en jongeren, in voor aantrekkelijke speelruimte en meer speelkansen. Jantje Beton wil bereiken dat alle kinderen en jongeren in Nederland dagelijks in hun directe leefomgeving kunnen spelen en bewegen. De Jantje Beton Prijs is ontstaan in 1978. Sinds 2021 wordt de prijs iedere twee jaar uitgereikt aan een gemeente die er alles aan doet om kinderen en jongeren zoveel mogelijk buiten te laten spelen en bewegen.