23 maart 2017

Wil je raadslid worden? Meld je aan voor de Schaperleergang

Heb je interesse in de lokale politiek? Wil je meer weten over hoe politiek werkt? En of dit iets voor jou is? Schrijf je dan in voor de Jan Schaper-leergang die dit voorjaar van start gaat

Deze leergang is bedoeld voor iedereen die erover denkt om zich namens de PvdA te kandideren voor de Gemeenteraad. Na het volgen van de leergang kun je, als je bent gekozen, een vliegende start maken als raadslid.

De leergang is opgebouwd in twee fases. De eerste fase draait om het kennismaken met het lidmaatschap van de Raad. Wat komt daar allemaal bij kijken, waar moet je rekening mee houden? Daarna kies je of je door gaat naar de tweede fase. Die staat in het teken van politieke visie en vaardigheden, zoals presenteren en debatteren.

Voor nieuwe kandidaat-raadsleden raden we het volgen van de Jan Schaper-leergang sterk aan, omdat we het belangrijk vinden dat je een goed beeld hebt van het werk als raadslid. Het volgen van de leergang geeft de deelnemers overigens geen garantie op een (verkiesbare) plaats op de kandidatenlijst.

Aanmelden kan via dit online formulier tot 6 april 2017.

Waar en wanneer

Fase 1 van de leergang wordt op 6, 13 en 20 mei georganiseerd in Haarlem, Amsterdam en een later te bepalen derde locatie in Noord-Holland. Fase 2 bevat in ieder geval een gezamenlijke dag centraal in Nederland.

Aanmelden en eigen bijdrage

De eigen bijdrage voor de leergang bedraagt:

Fase 1   € 25,00

Fase 2   € 50,00

Zijn de kosten een probleem? Neem dan contact met ons op.

Namens het gewestbestuur

Maarten Aleva