Stand van zaken Noordwest Ziekenhuisgroep locatie Den Helder

10 januari 2018

Het resultaat van de gesprekken tussen de Noordwest Ziekenhuisgroep (NWZ) en de zorgverzekeraars over de garantie van beschikbaarheid van de acute zorg in Noord-Holland Noord stemt het college van burgemeester en wethouders tevreden. Begin 2018 gaat het college in gesprek met de raad van bestuur van de NWZ over de precieze invulling van de garantie en de invloed van de resultaten op de verbouwplannen voor de locatie Den Helder.

Eind 2017 maakte de Noordwest Ziekenhuisgroep (NWZ) kenbaar dat zij en de zorgverzekeraars Coöperatie VGZ en Zilveren Kruis afspraken hebben gemaakt om de spoedeisende zorg en acute verloskunde in Den Helder in de toekomst te garanderen. In dezelfde gesprekken is ook gesproken over het eerder vastgestelde locatieprofiel en erkennen de zorgverzekeraars de noodzaak voor bouwkundige aanpassingen van het ziekenhuis in Den Helder om deze toekomstbestendig te maken. Het college is in de periode van de gesprekken voorafgaand aan deze garantie in contact geweest met de raad van bestuur van de NWZ en de zorgverzekeraars en zal dit met betrekking tot de vernieuwbouwplannen blijven.

Het college heeft begin dit jaar een gesprek met de raad van bestuur van de NWZ over de garantie en invulling hiervan en de verbouwplannen, dit gesprek dient tevens als vooruitblik op het gesprek over het jaarverslag en zal gebruikt worden op het ziekenhuis nogmaals te feliciteren met het behalen van de hoogste score in onderzoek ‘Beste ziekenhuizen 2017’ door Elsevier Weekblad en SiRM.