Sloepenrondje door de grachten van Den Helder

Door Maja de Jong op 9 februari 2018

Eén van de dingen die de werkgelegenheid in Den Helder kan doen toenemen is het toerisme.
We hebben toeristen veel te bieden; een prachtige omgeving met veel rust en ruimte, mooie stranden met aantrekkelijke horeca en ook in de stad zelf zijn er interessante zaken zoals musea, de bibliotheek, Hortus Overzee, Willemsoord met verschillende voorzieningen en interessante gebouwen. Verder heeft Den Helder grachten, grachten waarin gevaren kan worden. Nu is er op dit moment nog een hobbel die een aantrekkelijke vaartocht onmogelijk maakt, namelijk het ontbreken van een doorvaart bij de Prins Willem Alexandersingel. Wij willen als PvdA daar de aandacht op vestigen. Is dit het meest belangrijke waar we ons mee bezig moeten houden? Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel iets waar veel mensen uit de stad en toeristen plezier aan kunnen beleven.

Als onderdeel van de verkiezingscampagne gaan we op vrijdag 23 februari vanaf 14.30 uur een boottocht maken door de grachten. We starten bij zwembad Heersdiep en eindigen bij fort Westoever bij de uitspanning van de Helderse Jongens. Wanneer we bij de Huisduinerweg aankomen, stappen we uit en vervolgen onze tocht wandelend langs de PWA-Singel naar het oude Stadhuis. Alvorens we weer instappen, genieten w van een kom erwtensoep en zal Peter de campagneactie nader toelichten. Daarna gaan we weer scheep en vervolgen onze tocht naar fort Westoever. Daar staat bij de ‘Helderse Jongens’ een hapje en een drankje voor ons klaar. Daar zal Peter de Vrij de campagne verder uit de doeken doen.
Dit alles onder het motto:

Het sloepenrondje door Den Helder moet er komen.

Als PvdA- lid nodigen wij u van harte uit aan deze vaartocht deel te nemen. We stellen uw aanwezigheid zeer op prijs! U kunt zich opgeven via het mailadres: majahenk@hetnet.nl of telefoon 0223 668848