Roel de Witlezing

18 januari 2019

Op 9 februari 2019 wordt in de Doelenzaal van de Stadsbibliotheek Haarlem, de gehouden.

Roel de Wit, voormalig Commissaris van de Koningin van Noord-Holland en burgemeester van Alkmaar, had als bestuurder een duidelijke sociaaldemocratische visie op ruimtelijke ordening. Hij bekleedde bestuursfuncties bij diverse natuurorganisaties en was groot voorvechter van het behoud en de ontwikkeling van natuur en landschap. Mede ten behoeve van recreatieve mogelijkheden voor inwoners.

Met deze lezing wil de PvdA de herinnering aan zijn verdiensten op het gebied van landschap, natuur en recreatie levend houden.

De Roel de Witlezing wordt gegeven door Berno Strootman, landschapsarchitect, oprichter en directeur van Strootman Landschapsarchitecten en Rijksadviseur voor de Fysieke Leefomgeving.

De lezing wordt voorafgegaan door een kort verhaal van Kay van Hulst, master student Ruimtelijke Planning aan de Wageningen Universiteit.

10.30 uur: Opening
10.45 uur: Junior lezing door Kay van Hulst.
11.00 uur: Roel de Witlezing door Berno Strootman.
11.45 uur: Afsluiting door Adnan Tekin, gedeputeerde Natuur, Milieu, Arbeidsmarkt en Schiphol. PvdA lijsttrekker Statenverkiezingen
12.00 uur: Nazit

Roel de Witlezing
9 februari 2019