Verkiezingsdebat georganiseerd door samenwerkende bonden voor ouderen

31 januari 2018

Wat is de visie op het openbaar vervoer en hoe staat het met de toekomstige huisvesting voor ouderen? Vragen die Helderse senioren aanstaande woensdag 7 februari kunnen afvuren op de plaatselijke politici waaronder  PvdA lijsttrekker Peter de Vrij.

Dat kan tijdens een verkiezingsbijeenkomst in de Vredeskerk aan de Torplaan die georganiseerd wordt door de Lokaal samenwerkende bonden van ouderen (LSBO). Inmiddels hebben twaalf politieke partijen hun komst toegezegd.
Elke partij krijgt vijf minuten spreektijd om het beleid ten aanzien van en voor de 50-plussers van Den Helder uiteen te zetten.
Met twaalf vertegenwoordigers is dat een flinke reeks. ,,Mogelijk delen we het op in twee blokken, daar puzzelen we nog op’’, zegt Annemarie Leemans, secretaris van de LSBO.

Bert Heuvelman bewaakt de orde als gespreksleider. Het publiek kan in de zaal een van de microfoons pakken om aan politici vragen voor te leggen.

Leemans zegt geen idee te hebben van het aantal mensen dat op de bijeenkomst zal afkomen. ,,We hebben dit een paar jaar geleden een keer gedaan, toen was er wel aardig wat animo.’’,,Maar als we via de bladen van de ouderenbonden om reacties vragen op bijvoorbeeld de WMO komt er weinig respons. Het is moeilijk om er een vinger achter te krijgen, maar we hopen dat veel senioren hun stem willen laten horen.’’
De bijeenkomst begint om zeven uur ’s avonds en duurt tot hooguit half tien. De toegang is gratis en aanmelden hoeft niet.

bron: Noordhollands dagblad – editie Den Helder