Digitaal overdrachtsdocument voor nieuwe gemeenteraad Den Helder

3 maart 2018

Burgemeester en wethouders van Den Helder bieden het Overdrachtsdocument 2018-2022 aan voor leden van de nieuwe gemeenteraad. Met dit digitale document hebben de (nieuwe) stadsbestuurders in één overzicht alle relevante informatie bij de hand om hun taak voortvarend te kunnen oppakken. Dat draagt er aan bij dat de bestuurswisseling na de gemeenteraadsverkiezing vloeiend verloopt. Met deze uitgave beschikken alle leden van de nieuwe gemeenteraad op hetzelfde moment over dezelfde informatie.

Wat zijn de belangrijkste zaken die Den Helder de komende jaren in Den Helder gaat aanpakken? Wat is er in de afgelopen periode bereikt? En hoe ziet het financiële plaatje er uit? Speciaal voor nieuwe gemeentebestuurders en alle andere geïnteresseerden heeft het Helderse college een handig overzicht gemaakt. Het digitale document beschrijft een breed scala aan onderwerpen die in Den Helder spelen. Met daarbij belangrijke besluiten die de gemeenteraad heeft genomen en bepalend zijn voor de koers van Den Helder. De grote uitdagingen waar de stad de komende jaren voor staat komen ook aan de orde. Ze zijn van belang voor de verdere ontwikkeling van Den Helder. In filmpjes laten inwoners, ondernemers en wethouders zien wat hun droom voor de toekomst is voor de stad.

Het overdrachtsdocument is uitgegeven als instantmagazine: een digitale vormgeving die veel mogelijkheden biedt voor extra (achtergrond) informatie. Met een klik in de tekst zit je in een achterliggend document dat verder inzoomt op het betreffende onderwerp. Wil je je verder in een onderwerp verdiepen, dan hoef je dus niet meer op zoek naar andere stukken. Zodoende sluit de informatie heel goed aan bij de behoefte van de lezer. Wie het wil lezen vindt het hier: overdrachtsdocument