Coalitieonderhandeling naar volgende fase

19 mei 2018

De formateurs hebben de individuele gesprekken met de beoogde collegepartners afgerond. (Beter voor Den Helder, CDA, VVD, Seniorenpartij, Stadspartij Den Helder, PvdA en ChristenUnie) Daarnaast heeft nog een afzonderlijk gesprek tussen VVD en Beter voor Den Helder plaatsgevonden. Doelstelling van deze gesprekken was om vast te stellen of er voldoende vertrouwen is om met de inhoudelijke besprekingen aan te vangen.De formateurs stellen vast dat deze basis nu voldoende aanwezig is.

Aanstaande woensdag 23 mei zullen de zeven partijen bijeen komen om de inhoudelijke thema’s die een plaats moeten krijgen in het akkoord vast te stellen. Donderdag en vrijdag zullen inhoudelijke besprekingen over deze thema’s plaatsvinden. De formateurs hopen voor eind mei de contouren van een akkoord te kunnen opstellen.

Afdelingsvoorzitter Maja de Jong en fractievoorzitter Peter de Vrij zullen namens de PvdA deelnemen aan de besprekingen daarbij ondersteunt door de (steun)fractie