4 mei 2017

Kandidaat raadsleden gezocht

Wij zoeken kandidaat raadsleden en steunfractieleden voor de periode 2018-2022. Een krachtige PvdA in de coalitie of oppositie is nodig om Den Helder duurzamer, mooier en socialer te maken. Daarbij kan jouw inzet het verschil maken.

Wij zijn op zoek naar diegene die zich betrokken voelt bij de gemeente Den Helder en die zich in wil zetten voor een mooiere gemeente vanuit de idealen van de PvdA. Wil jij meebeslissen over (bijvoorbeeld) parkeren in de binnenstad, bestrijding van armoede, bereikbare zorg voor iedereen? Ben jij de bevlogen buurtbewoner of ben jij juist het financiële wonder die elke euro verantwoord wil (laten) uitgeven? Stuur dan een mail naar het bestuur  om je interesse voor het raadslidmaatschap kenbaar te maken.

Een raadslid van de PvdA in Den Helder kent vele rollen. Je bent een integere volksvertegenwoordiger die het belangrijk vindt om de inwoners actief te betrekken bij het gemeentelijk beleid. Je legt aan de inwoners publiekelijk verantwoording af over dat beleid en jouw opvattingen daarover. Je ziet het bovendien als jouw taak om met anderen in de gemeenschap, bijvoorbeeld maatschappelijke organisaties, maar ook met fracties van andere partijen, zaken voor elkaar te krijgen. Je toont lef bij het kritisch volgen en controleren van het college. Tot slot ben je een actief en solidair lid van een fractie die collegiaal samenwerkt en de ambitie heeft om de sociaaldemocratie in Den Helder een stap verder te brengen.

Profiel: De veelzijdigheid van het raadslidmaatschap vraagt om nogal wat vaardigheden. Het belangrijkste zijn jouw bevlogenheid voor het sociaaldemocratische gedachtegoed, toegankelijkheid, loyaliteit en communicatieve vaardigheden. Je hebt bovendien een streepje voor als je:

Initiatieven neemt

Analytisch bent

Een netwerk binnen de gemeente Den Helder hebt.

Nieuwsgierig? Wil je meer weten? Kijk dan voor het  profiel van de PvdA-fractie en profiel van PvdA raadslid op https://denhelder.pvda.nl/

Heb je twijfels of vragen over je mogelijke kandidaatstelling, bel dan met de voorzitter via 0223-668848 voor een goede kop koffie. Dan combineren wij het nuttige met het aangename en bespreken wij alle vragen over een mogelijke kandidaatstelling. ( pvdadenhelder1@gmail.com)

Heb je zelf geen interesse, maar ken jij iemand die wij kunnen en misschien zelfs wel moeten overtuigen dan horen wij dat ook graag. Wij zijn altijd op zoek naar die onbekende helden van Wageningen die ons kunnen helpen bij het vertegenwoordigen van onze idealen.

Met vriendelijke groeten, namens het bestuur,

Maja de Jong, voorzitter